ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΘΥΜΑΤΩΝ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2010

2)ΔΙΚΑΙΟΙ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ

2)
Δίκαιοι των Εθνών
Μία συγκινητική επιτυχία του Συλλόγου μας
Η Κα Κωνσταντίνα Νικολοπούλου –Οικονομάκου μας απέστειλε την9 Δεκεμβρίου 2009 ένα έγγραφο με το οποίο μας γνώριζε την Ιστορία της μικρής Νίκης (Βικτωρίας ). με την παράκληση να διερευνήσουμε για την ανεύρεση της Ο σύλλογος μας κινητοποιήθηκε άμεσα και δεν πέρασαν ώρες και λάβαμε ένα μήνυμα από τον Κο Λεβή Μπενουζίλιο από την Θεσσαλονίκη .
Τα συγκινητικά κείμενα σας τα επισυνάπτουμε κατωτέρω.
<<Κατά την διάρκεια της γερμανικής κατοχής, ο αδελφός του πατέρα μου, Σταύρος Χ. Οικονομάκος, ήταν διευθυντής στο Τελωνείο του Σταθμού Λαρίσης. Κατά την μεταφορά των Ελλήνων Εβραίων στα στρατόπεδα θανάτου στη Γερμανία κάποια νεαρή Εβραία μάνα, η οποία εκτοπιζόταν με ολόκληρη την οικογένεια της, κατάφερε και του παρέδωσε το 2 ετών κοριτσάκι της. Όπως μου διηγήθηκε η δική μου μητέρα, της οποίας το πατρικό σπίτι ήταν ακριβώς δίπλα στο οικογενειακό του πατέρα μου, η μάνα του κοριτσιού κατάφερε να επιβιώσει, η μοναδική από την οικογένεια της, να επιστρέψει και να παραλάβει το κοριτσάκι της. Κατά τις αφηγήσεις της μητέρας μου, πάντα, η οποία την γνώρισε, ήταν πολύ όμορφη κοπέλα, την είχαν στους χώρους που διασκέδαζαν οι Γερμανοί αξιωματικοί και η ίδια φρόντιζε να είναι, όσο μπορούσε περισσότερο, σε καλή εμφάνιση, καλύπτοντας μάλιστα κοκκινίλες και σπυράκια με στάχτη, σκόνη και αλεύρι. Το κοριτσάκι ο θειος μου το αποκαλούσε Νίκη, το λάτρευε και, επειδή δεν είχε δικά του παιδιά, ήταν αποφασισμένος να το κρατήσει, αν δεν γύριζαν οι δικοί του. Την Νίκη την είχα γνωρίσει στις αρχές της 10ετιας του '50, στο σπίτι του θειου μου, που έμενε πια στην Οδό Βε'ι'κου, στο Κουκάκι, όταν τον επισκεπτόταν στην εορτή του(14 Σεπτεμβρίου) για να τον ευχηθεί. Επηρεασμένη από τις περιγραφές του πατέρα μου για τον πόλεμο, την κατοχή, την πείνα, την δυστυχία, τις προδοσίες, τους διωγμούς, τις εκτελέσεις και τους βασανισμούς τόσων χειλάδων αθώων, όπως επίσης επηρεασμένη από την αφήγηση της μάνας μου για την τραγική μοίρα της οικογενείας της, έμενα με τα μάτια καρφωμένα πάνω στη Νίκη και τη μητέρα της, τα δικά μου παιδικά την έβλεπαν κάτι σαν θαύμα, ένα ζωντανό μνημείο, και δεν θα την ξεχάσω πότε στη ζωή μου. Ένα ψηλόλιγνο καστανόξανθο κοριτσάκι. θύανε δεν θύανε 10-11 ετών, με ένα λευκό φόρεμα. Λίγο μετά έφυγαν για το Ισραήλ και δεν ξανάκουσα τίποτα πια.
Αθήνα 9-12-09 Κων/να Οικονομάκου-Νικολοπούλου>>
Η απάντηση την οποία λάβαμε από Λεβή Μπενουζίλιο γιό της Νίκης Βικτώρια
<<Κα Νικολοπούλου, Λέγομαι Λεβή Μπενουζίλιο, και είμαι ένας από τους αποδέκτες του μηνύματος που γράψατε σχετικά με τη Νίκη. Είμαι γιος της Βικτώριας Μπενουζίλιο, κόρης του Σαμ και της Στερίνας-Στέλλας Μονίνα. Αμφότεροι οι γονείς της μητέρας μου πήγαν στο Άουσβιτς, από όπου επέζησε και επέστρεψε η Στερίνα, η οποία αμέσως έψαξε να δει τι απέγιναν οι δύο θυγατέρες της που είχε την εξαιρετική έμπνευση και το απίστευτο κουράγιο να αφήσει πίσω της φεύγοντας. Η μία από τις κόρες της-όπως σας είπα- είναι η Βικτώρια (αλλιώς Νίκη) η οποία έμενε με την οικογένεια του θείου σας Σταύρου Οικονομάκου, για τον οποίον, όπως και για τη γυναίκα του, θυμάμαι από μικρό παιδί να μιλάει με απέραντη τρυφερότητα και αγάπη.
Ξέρω ότι είχαν ένα πολύ όμορφο σπίτι, αγαπούσαν τη μουσική, είχαν πιάνο, την λάτρευαν και ξέρω πόσο δύσκολο ήταν για όλα τα μέρη αυτού του δράματος, να επιστρέψει στην πραγματική της μητέρα όταν εκείνη γύρισε από το θάνατο. Γνωρίζω για τον Οικονομάκο σχετικά περισσότερα πράγματα απ ‘ ότι για τον πατέρα της μητέρας μου, η οποία τον είδε για τελευταία φορά στη ζωή της όταν ήταν δύο ετών. Ένιωσα τεράστια έκπληξη όταν ανοίγοντας ένα e-mail ανάμεσα σε τόσα άλλα, διάβασα το κείμενό σας που είναι πολύ τρυφερό και συγκινητικό. Η μητέρα μου είναι τώρα 67 ετών-χήρα- και ζει στη Θεσσαλονίκη. Δεν έχει υπολογιστή και της είπα τηλεφωνικώς τα καθέκαστα, καθ ότι το έλαβα προ ολίγου και είμαι ακόμη στη δουλειά. Το τηλέφωνό της είναι 2310……..
Αν θέλετε μπορείτε να μου στείλετε κι εσείς το τηλέφωνό σας για να επικοινωνήσετε. Με εκτίμηση Λεβή Μπενουζίλιο.>> Ήδη έγινε τηλεφωνική επικοινωνία και πρόκειται να καθοριστεί συνάντηση
Είμεθα στην διάθεση σας για κάθε συμπληρωματική πληροφορία
Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματείς
Μάριος Σούσης Άννα Καμπελή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου